soc.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin gözden geçirilmesi ve Kriminolojinin Kökenleri | Dersin gözden geçirilmesi ve Kriminolojinin Kökenleri |
2 | Klasik Gelenek ve C.Beccaria | Vold’s Theoretical Criminology (sixth edition 2010), 14-36. |
3 | Suça sosyolojik bir yaklaşım I: Gençlik ve Suç | The Oxford Handbook of Sociology (fourth edition, 2007), 3-42; 575-602. Vold’s Theoretical Criminology (sixth edition 2010), 115-133, 154-177 |
4 | Film | A Clock-work Orange, S. Kubrick (1971). |
5 | Suça sosyolojik bir yaklaşım II: Sınıf, Yoksulluk ve Suç | Vold’s Theoretical Criminology (sixth edition 2010), 93-115,267-275. |
6 | Suça sosyolojik bir yaklaşım III: Cinsiyet, Toplumsal Cinsiyet ve Suç | Oxford Handbook of Sociology (fourth edition, 2007), 381-421. Vold’s Theoretical Criminology (sixth edition 2010), 287-305. |
7 | Crime and Punishment / Suç ve Ceza | Micheal Foucault, Discipline and Punish (1995). Vold’s Theoretical Criminology (sixth edition 2010), 275-287. |
8 | Ara Sinav | |
9 | Suç Tipleri-Suça Yaklaşımlar I | The Oxford Handbook of Criminology (fourth edition, 2007), 687-841. |
10 | Suç Tipleri-Suça Yaklaşımlar II | The Oxford Handbook of Criminology (fourth edition, 2007), 687-841. |
11 | Suç Tipleri-Suça Yaklaşımlar III | The Oxford Handbook of Criminology (fourth edition, 2007), 687-841. |
12 | Konuk konuşmacılar | İzmir'de Suç |
13 | Öğrenci Sunumları | - |
14 | Öğrenci Sunumları | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Bu formda belirtilen okumalar. Bu formda belirtilen okumalar. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Diğer kaynaklar dağıtılacak-duyurulacaktır. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 15 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 25 |
Proje | 1 | 35 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | - | - |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 65 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 35 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 24 | |
Proje | 1 | ||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 27 | |
Final Sınavı | - | 30 | |
Toplam | 141 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sosyoloji alanındaki kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | ||||
2 | Sosyolojinin klasik ve çağdaş kuramlarını bilmek, bunlar arasındaki farklılıkları ve ilişkileri tanımlayabilmek | X | ||||
3 | Sosyoloji alanında edindiği temel kuramsal bilgileri eleştirel bir yaklaşımla kullanabilmek. | X | ||||
4 | Sosyoloji alanının gerektirdiği metodolojik bilgi donanımına sahip olarak sosyolojik bir araştırmayı bireysel ya da grup üyesi olarak başından sonuna kadar planlayıp uygulayabilmek. | X | ||||
5 | Yerel, ulusal ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üstüne değerlendirme yapabilmek. | X | ||||
6 | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek. | X | ||||
7 | Sosyoloji alanın gerektirdiği disiplinler arası bakış açısına sahip olmak, bu doğrultuda diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak. | X | ||||
8 | Bir yabancı dili kullanarak sosyoloji alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | X | ||||
9 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). | X | ||||
10 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | X | ||||
11 | Sosyolojik verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere ve eleştirel bakış açısına sahip olmak. | X | ||||
12 | Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş ve gündelik yaşamında kullanabilmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest