11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


soc.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Toplumda, suç ve sapkın davranış olarak adlandırılan çeşitli davranış tipolojilerini fark edebilecek ve bunların ayrımını yapabileceklerdir.
  • İnsanlarin neden suç işlediklerini açıklamaya calışan temel teorileri eleştirel bir şekilde tartışabileceklerdir.
  • Farkli suç tiplerini tartışabileceklerdir.
  • Suçbilim teorileri ile suç tipolojileri arasındaki bağı kurabileceklerdir.
  • Türkiye'de, suça dair çalışmaları ayırt edebilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin gözden geçirilmesi ve Kriminolojinin Kökenleri Dersin gözden geçirilmesi ve Kriminolojinin Kökenleri
2 Klasik Gelenek ve C.Beccaria Vold’s Theoretical Criminology (sixth edition 2010), 14-36.
3 Suça sosyolojik bir yaklaşım I: Gençlik ve Suç The Oxford Handbook of Sociology (fourth edition, 2007), 3-42; 575-602. Vold’s Theoretical Criminology (sixth edition 2010), 115-133, 154-177
4 Film A Clock-work Orange, S. Kubrick (1971).
5 Suça sosyolojik bir yaklaşım II: Sınıf, Yoksulluk ve Suç Vold’s Theoretical Criminology (sixth edition 2010), 93-115,267-275.
6 Suça sosyolojik bir yaklaşım III: Cinsiyet, Toplumsal Cinsiyet ve Suç Oxford Handbook of Sociology (fourth edition, 2007), 381-421. Vold’s Theoretical Criminology (sixth edition 2010), 287-305.
7 Crime and Punishment / Suç ve Ceza Micheal Foucault, Discipline and Punish (1995). Vold’s Theoretical Criminology (sixth edition 2010), 275-287.
8 Ara Sinav
9 Suç Tipleri-Suça Yaklaşımlar I The Oxford Handbook of Criminology (fourth edition, 2007), 687-841.
10 Suç Tipleri-Suça Yaklaşımlar II The Oxford Handbook of Criminology (fourth edition, 2007), 687-841.
11 Suç Tipleri-Suça Yaklaşımlar III The Oxford Handbook of Criminology (fourth edition, 2007), 687-841.
12 Konuk konuşmacılar İzmir'de Suç
13 Öğrenci Sunumları -
14 Öğrenci Sunumları
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Bu formda belirtilen okumalar. Bu formda belirtilen okumalar.
Önerilen Okumalar/Materyaller Diğer kaynaklar dağıtılacak-duyurulacaktır.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
15
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
25
Proje
1
35
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
-
-
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
65
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
24
Proje
1
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
27
Final Sınavı
-
30
    Toplam
141

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Sosyoloji alanındaki kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
2 Sosyolojinin klasik ve çağdaş kuramlarını bilmek, bunlar arasındaki farklılıkları ve ilişkileri tanımlayabilmek X
3 Sosyoloji alanında edindiği temel kuramsal bilgileri eleştirel bir yaklaşımla kullanabilmek. X
4 Sosyoloji alanının gerektirdiği metodolojik bilgi donanımına sahip olarak sosyolojik bir araştırmayı bireysel ya da grup üyesi olarak başından sonuna kadar planlayıp uygulayabilmek. X
5 Yerel, ulusal ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üstüne değerlendirme yapabilmek. X
6 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek. X
7 Sosyoloji alanın gerektirdiği disiplinler arası bakış açısına sahip olmak, bu doğrultuda diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak. X
8 Bir yabancı dili kullanarak sosyoloji alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). X
9 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). X
10 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. X
11 Sosyolojik verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere ve eleştirel bakış açısına sahip olmak. X
12 Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş ve gündelik yaşamında kullanabilmek X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010